PROGRAM SZKOLENIOWY
Nasz program szkoleniowy realizujemy w oparciu o: Ogólnopolski Program Nauczania Pływania, Katarzyna Kucia, Alicja Stachura , przy wsparciu Ministerstwa Sportu i Turystyki. Dodatkowo wspieramy się rozwiąza- niami The ASA Learn to Swim Companion - A guide for parents and learners .
CELE PROGRAMOWE:
1. Opanowanie umiejętności pływania.
2. Wdrażanie do dbałości o zdrowie.
3. Wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo własne i innych.
4. Prawidłowy i harmonijny rozwój.
5. Przeciwdziałanie wadom postawy.
6. Przygotowanie do aktywnego uczestnictwa w kulturze fizycznej przez całe życie. T
KORZYŚCI PŁYNĄCE UCZENIA SI Ę PŁYWANIA
Szeroko rozumiany sport odgrywa ważną rolę w życiu dziecka, gdyż w okresie dorastania następuje inten- sywny rozwój zarówno fizyczny, jak i psychiczny. Udział w zajęciach sportowych kształtuje charakter młodego człowieka i wzbogaca jego osobowość. Według Amerykańskiego Związku Trenerów Pływania upra- wianie aktywności fizyczne j w środowisku wodnym rozwija 14 umiejętności , takich jak:
1. Sprawność fizyczna – pływanie jest najlepszym sportem kształtującym wysoką sprawność i kondy- cję fizyczną oraz zdrowie. Aspekty zdrowotne aktywności pływackiej dzieci i młodzieży oddziałują na całe życie.
2. Pewność siebie – podczas zajęć na pływalni dziecko zyskuje pewność siebie poprzez osiąganie swo- ich celów i pokonywanie „przeszkód”.
3. Samodyscyplina – jedną z najważniejszych zalet uprawiania pływania jest nauczenie dzieci samo- dyscypliny poprzez uczestnictwo w zajęciach. Proces nauczania i uczenia się pływania nie będzie skuteczny, jeśli brak w nim odpowiedniego porządku, zasad i dyscypliny.
4. Praca zespołowa – praca zespołowa powinna wspierać, dopingowa ć, inspirować. Możliwe jest to tylko dzięki wsparciu koleżanek i kolegów, jak również osoby prowadzącej zajęcia – instruktora bądź trenera pływania.
5. Zasada „fair play” – oznacza przede wszystkim szlachetność w walce sportowej, prowadzonej zaw- sze na miarę s woich najlepszych możliwości, zawsze w ramach reguł, które są dobrowolnie przyjmowane, jako warunek sprawiedliwej rywalizacji. Usprawnienie standardów obowiązujących w wieloletnim i wieloetapowym procesie szkolenia Zaszczepienie u dzieci i młodzieży miłości do sportu oraz do bezpiecznego spedzania czasu nad wodą Wszechstronny rozwój podstawowych umiejętności przydatnych w innych dyscyplinach sportowych Wzmacnianie odporności organizmu na infekcje Pływanie jako forma gimnastyki korekcyjnej
6. Ciężka praca – pływanie jest sportem, który wymaga nie tyle ogromnego nakładu pracy, ile syste- matyczności. Wraz z wiekiem i naby tym doświadczeniem dzieci rozumieją, że ich ciężka praca jest bezpośrednio związana z osiągniętymi przez nie rezultatami.
7. Cierpliwość – dzieci uczące się pływać zdają sobie sprawę, że efekty ciężkiej pracy na zajęciach nie będą widoczne od razu, a dopiero za tydzień, miesiąc czy pół roku.
8. Zarządzanie czasem – młodzi ludzie w okresie, gdy poddawani są systematycznym zajęciom, uzy- skują lepsze wyniki w szkole. Z powodu ograniczonego czasu na przebranie się przed i po zajęciach, dojazd na pływalnię czy inne czy nniki z tym związane .
9. Poświęcenie – przyszli adepci Legia Swimming Schools uczą się, że nie trzeba być najlepszym we wszystkim (w skokach, nurkowaniu, w poszczególnych stylach pływackich czy grach i zabawach), muszą spędzić dużo czasu na basenie , aby nabyć pewne umiejętności w środowisku wodnym.
10. Doskonalenie umiejętności – proces nauczania i uczenia się pływania odbywa się w środowisku wodnym, dlatego też ogromną rolę odgrywa o dpowiednia technika ruchu i ciąg ła praca nad nią.
11. Przyjaźń i szacunek – dziecko u czestniczące w zajęciach Legia Swimming Schools muszą szanować relacje koleżeńskie i ich ciężką pracę. Wspóln a ciężka praca oraz wspólny cel powodują, że z czasem dzieci nawiązują nowe przyjaźnie.
12. Wyznaczanie celów – już od najmłodszych lat dzieci muszą um iejętnie wyznaczać swoje cele, aby odpowiednio się motywować do ciężkiej i systematycznej pracy .
13. Odwaga – każdego dnia dzieci podczas zajęć w wodzi e testują siebie wzajemnie i mu szą czasami wygrać, a czasami przegrać. Odwaga nie jest tu cechą wrodzoną, a e fekt em ukształtowanym pod- czas zajęć.
14. Umiejętność doceniania wspierających osób – rodzice motywują dzieci do rozwijania nowych zdolności w odmiennym środowisku, wskazując na przydatność umiejętności pływania, instruktor, nauczyciel, trener uczy i inspiruje, a dzieci wspierają się nawzajem, aby osiągnąć swoje wyznaczone cele.
Dzieci poddane procesowi nauczania i uczenia się pływania szybciej rozwijają się w następujących dziedzinach:
Pływanie jest jedną z najpopularniejszych form aktywności ruchowej, uprawianą bez względu na wiek, płeć, uzdolnienia ruchowe czy sprawność fizyczną. Aktywność fizyczna w środowisku wodnym niesie ze sobą war- tości: zdrowotne, utylitarne, estetyczne, rekreacyjne, korekcyjno - kompensacyjne, rehabilitacyjne, poznawcze, hedonistyczne o raz agonistyczne.
SUMER CAMP - WARSZAWA 2022
Liczba zawodników: 310
Liczba lokalizacji: 4
Liczba grup: 35